ODKORKUJEMY STOLICĘ - Skutecznie

Najlepszy projekt wyborów samorządowych.

18K
shares

Poniżej prezentujemy skrót głównych założeń, na których bazuje projekt

"likwidacja korków w stolicy”

 

 

1. PRIORYTET PREZYDENTURY - HARMONIA W RUCHU DROGOWYM  

 

2. WYKORZYSTAMY DANE, Z KTÓRYCH KORZYSTAMY WSZYSCY OPRÓCZ URZĘDU MIASTA. 

 

3. KORZYSTAJĄC ZE SPRAWDZONYCH NA ŚWIECIE ROZWIĄZAŃ UNOWOCZEŚNIMY ORGANIZACJĘ RUCHU. 

 

4. WARSZAWA LIDEREM TECHONOLOGICZNYCH ROZWIĄZAŃ W KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ.  Szczegóły : 

1. TO BĘDZIE PRIORYTET. BĘDZIEMY NAD TYM PRACOWAĆ. HARMONIA TRANSPORTU PUBLICZNEGO I RUCHU SAMOCHODOWEGO.  

Ten punkt może wydawać się niedorzeczny, ale jest prawdziwy. Żeby zlikwidować korki bez likwidowania ruchu samochodowego trzeba nad tym popracować. Żadna ekipa rządząca Warszawą tego nie robi. 

Zadanie upłynnienia ruchu traktujemy poważnie, ponieważ ten problem dotyka także i nas, więc bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo irytującą czynnością jest stanie w korkach, kiedy moglibyśmy robić coś bardziej użytecznego, dlatego stanie się ono naszym priorytetem. 

 

Warszawa zainwestowała bardzo wiele w transport miejski. Trudno zaprzeczyć, że poza godzinami szczytu po Warszawie transport miejski zapewnia szybkie przejazdy. Problem z ruchem w mieście jest taki jak ze słynnym systemem londyńskich tam na Tamizie - cały system jest na tyle silny jak silne jest jego najsłabsze ogniwo.  

Sztuką nie jest zapewnić dogodny transport poza godzinami szczytu lecz w momencie, kiedy wszyscy chcą się po mieście poruszać w tym samym momencie.  

Każdy Warszawiak, który zdecydował się na transport miejski wie, że w godzinach szczytu warunki transportu w tramwajach, metrze czy autobusach zbliżają się do poziomu transportu w wagonach bydlęcych, gdzie upycha się ile można. To niegodne dumnych mieszkańców stolicy.  

 

Aby transport w mieście funkcjonował sprawnie potrzebna jest harmonia między rozwiniętym transportem miejskim i PŁYNNYM RUCHEM ULICZNYM. Osiągnięcie tej harmonii jest możliwe dzięki niewielkim inwestycjom w nowoczesne technologie wspierające strumieniowanie ruchu samochodów i podporządkowanie organizacji ruchu tym strumieniom. Chcemy się tym zająć, zrobić coś czego nikt nie robił dotychczas.  

 

Sama chęć, idąca z planem ukrócenia zakorkowanych ulic, stawia nas w lepszym świetle, niżeli obecnych i byłych kandydatów, ponieważ dotychczas warszawski ratusz oraz inni kandydaci nie robili nic w tym kierunku, poza propozycją likwidacji ruchu w centrum miasta, co jest czystą abstrakcją, na którą absolutnie się NIE zgadzamy. 

 

 

2. WYKORZYSTAMY DANE, Z KTÓRYCH KORZYSTAMY WSZYSCY OPRÓCZ URZĘDU MIASTA. 

Kolejny szok. Miasto jest ślepe. Dane o ruchu gromadzone przez miasto wykorzystują systemy pomiarowe z przed 20 lat.

Miasto wie ile samochodów jeździ po głównych arteriach, ale nie potrafi ustalić ich strumienia. To trochę tak jakbyś badając stan drzewa, zmierzył grubość pnia drzewa przy gruncie, ale zupełnie się nie interesował ile ma dużych gałęzi, w którą stronę się rozchodzą, jak jest wysokie itd itp. 

 

Na co dzień każdy korzysta z usług popularnych firm, np. Google maps, które posiadają dane strumieniowe, które pozwalają na dokładne przybliżenie czasu przejazdu, uwzględniając przy tym obecne natężenie w ruchu drogowym oraz na wybranie bardziej optymalnych dróg, po których można jeździć, a nie stać. 

 

Dostępu do takich danych nie posiada jedynie firma Google, co oznacza, że nie jest to wielką tajemnicą, a jedynie pokazuje zacofanie i ignorancję włodarzy miast. 

 

Skoro Google potrafi analizować znaki drogowe, ułożenie pasów do skrętu, a także potrafi wybawić nas od korków, szybko reagując na zdarzenia drogowe, to o ile więcej może zrobić miasto, które faktycznie zarządza tym ruchem i posiadając takie dane może swobodnie zoptymalizować ruch przed wystąpieniem korków? 

Te dane można wykorzystać nie tylko w zakresie trwałej reorganizacji ruchu, ale również doraźnie, w czasie rzeczywistym, chociażby poprzez modulacje zmiennego czasu wyświetlanie zielonego i czerwonego światła na semaforach.

W tym miejscu chcemy zaznaczyć, iż dalsze nasze propozycje to rozwiązania oparte o nasze doświadczenia jako warszawiaków stojących na codzień w korkach. Są to propozycje, które po uzyskaniu szczegółowych danych strumieniowych mogą ulec zmianie lub modyfikacji. Są wyrazem celów jakie chcemy osiągnąć a nie opisem dokładnych metod ich osiągnięcia.

 

3. KORZYSTAJĄC ZE SPRAWDZONYCH NA ŚWIECIE ROZWIĄZAŃ UNOWOCZEŚNIMY ORGANIZACJĘ RUCHU. 

W SKRÓCIE :  

Główne trasy dojazdowe do miast o zmiennych kierunkach - stosowane w np. Nowym Jorku, oraz mniejsza, równoległa ulica obsługująca ruch w przeciwnym kierunku. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centrum miasta (w graniach XVIII wiecznej Warszawy) zostanie objęte ruchem jednokierunkowym z możliwością skrętu jedynie w lewą stronę, dzięki czemu zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna.  

Nad częścią ulic, które będą stanowiły zwrotnice obwodowe ustawimy sieć nowoczesnych kładek dla pieszych i rowerów, których koszt wykonania nie przekroczy 2 mln. zł za kładkę.   

 

 

 

 

Poza regionem ruchu jednokierunkowego, ulice zostaną objęte czasowo zmienną regulacją sygnalizacji świetlnej, która automatycznie będzie się dostosowywać do natężenia ruchu na podstawie strumieniowych danych o ruchu, zgromadzonych online.

Poskutkuje to tym, że kierowcy będą jeździli głównie na zielonym świetle na czas swojego przejazdu, a ruch będzie płynny.   

 

 

 

4. WARSZAWA LIDEREM TECHONOLOGICZNYCH ROZWIĄZAŃ W KOMUNIKACJI SAMOCHODOWEJ.  

 

Poniżej opisane rozwiązania to szybka ścieżka do upłynnienia ruchu w stanie infrastruktury, jaką mamy obecnie. Oczywiście problem korków będzie dalej narastał wraz ze zwiększaniem się liczby mieszkańców Warszawy oraz wzrostem popytu na samochody osobowe. Nie ulega wątpliwości, że rozwój komunikacji miejskiej - autobusów i tramwajów, ma swoje ograniczenia np. w postaci ilości i długości przystanków. Dalsze powiększanie taboru zwyczajnie doprowadzi do tego, że pasażerowie tramwajów i autobusów, będą stać w korkach pomiędzy przystankami. 

 

Komitet Wyborczy Wyborców Odkorkujemy Warszawę. RIGCz. Tanajno. Hawajska+., aby również w przyszłości utrzymać płynność ruchu drogowego w stolicy, będzie etapowo wdrażał najnowocześniejsze technologie do organizacji ruchu miejskiego, jakimi są chociażby samosterujące samochody elektryczne. Auta te będą działały w zintegrowanym systemie nadzorującym ruchem w całej stolicy i będzie to swego rodzaju połączenie rozwiązań informatycznych oferowanych przez firmę Uber z technologią aut samosterujących, wypożyczalni pojazdów miejskich na kształt rowerów Veturillo oraz funduszu inwestycyjnego. 

Ustalając godzinę odbioru auta, system podstawi samochód pod wybrany adres i wybierając się na wycieczkę, nie będziesz musiał martwić się o wolne miejsce parkingowe, czy oddanie samochodu w konkretnym terminie. Będziesz mógł zostawić auto przy punkcie X, udostępnić je systemowi, który po zakończonej wycieczce, wróci do miejsca startowego, a po zakończonej podróży odbierze Ciebie. 

Dodatkowo w czasie, gdy będąc posiadaczem nie będziesz korzystał z wyżej wymienionego auta, będzie ono dla Ciebie zarabiać - publiczny upgrade Uber’a, ekologiczny, ekonomiczny i powszechny 

Zaprezentowany system to finansowa opcja WIN WIN - szansa szybkiego, przy niskich nakładach z budżetu publicznego, przekształcenia komunikacji miejskiej w tanią i zdrową dla mieszkańców. Mając na uwadze projektowanie przyszłości przez producentów aut (prezes general motors wyraził opinie, że to może być ostatnia dekada dominacji samochodów z silnikami spalinowymi i samochodami prywatnymi, a koncern przymierza się do produkcji samojezdnych pojazdów elektrycznych dla firm takich jak UBER), ten kierunek działań m. st Warszawy to nie tylko rozwiązanie problemów korków i smogu, ale również wsparcie procesu rewolucji technologicznej i szansa na rozwój polskej produkcji samochodów elektrycznych, dzięki pojawieniu się tak istotnego klienta. 

 

Skąd pieniądze? 

Zamiast wydawać setki milionów na nowe autobusy i tramwaje, Warszawa zakupi, dofinansuje lub stworzy preferencyjne regulacje prawne dla firmy organizujących przewóz osób oraz dla osób prywatnych. Miasto stworzy spółkę. w której zachowując kontrolę, oprócz obsługi miejskiego taboru, będzie również obsługiwać i wykorzystywać prywatne auta, otwierając tym samym możliwości inwestycyjne dla obywateli. 

 

Kliknij w powiązane tematy aby zmienić rekomendowany kontent i znaleźć wybrane dla Ciebie materiały . Obecna tematyka wyszukiwanego kontentu :

wybory samorządowe 2018

Filmy
Oto wybrane dla Ciebie materiały, powiązane kontekstowo filmy .
giełda rolna radom
wynagradzania z pieniędzy publicznych.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 4 razy
Artykuły
Oto wybrane dla Ciebie materiały, powiązane kontekstowo artykuły.
zupełny brak systemowego RIGCzu.
rigcz-autorska-treść
03 Sep 2018
Oglądane 17413 razy
Szczęście krąży wokół nas.
rigcz-autorska-treść
03 Sep 2018
Oglądane 18221 razy
w obwodowej komisji wyborczej 21 października 2018.
wybory samorządowe 2018
03 Sep 2018
Oglądane 17434 razy
Wyzwanie, któremu nie sprostał żaden kontrkandydat.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 15546 razy
Tanajno z pytaniem do konkurenta na urząd prezydenta miasta.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 15128 razy
TANAJNO zaorał puste obietnice wyborcze kontrkandydatów.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 18919 razy
Wybory samorządowe to czas na odnalezienie RIGCzu.
wybory samorządowe 2018
28 Aug 2018
Oglądane 15699 razy
Zdjęcia
Oto wybrane dla Ciebie materiały, powiązane kontekstowo artykuły.
chce rozwiązać problem Pałacu Kultury.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 11941 razy
Jedyny taki komitet wyborczy w Warszawie.
wybory samorządowe 2018
02 Sep 2018
Oglądane 15404 razy